klagomål..

Idag när jag skulle ta bussen hem, var den först försenad typ 10 minuter. När jag skulle lägga busskortet på avläsaren var den ur fuktion, och han som körde visste inte det, och han pratade inte ren svenska. Stod kanske i 1-2 minuter innan jag kunde gå mot en plats att sitta på. När jag kom ungefär vid bakdörren av bussen, såg jag att den var öppen, så jag kollade ner och där stod det en dam, med rullator. Jag tyckte jätte synd om henne, eftersom ingen hjälpte henne, så var jag faktiskt snäll och hjälpte henne. Vi åkte en liten bit, sedan kom det en till med rullator. Men då hann jag inte hjälpa henne, och han som körde kom inte ens bak och fällde upp sätet, så hon som jag hjälpte fällde upp sättet och så vidare. Den 2a damen, gick fram och skulle betala. Och när hon var påväg tillbaks till sin plats, gasade han som körde på, så att hon nästan ramlade. Resten av resan körde han som en idiot!
Det är inte första gången det hände. Hur dålig stil är inte det av busschafförerna?! De ska faktiskt vara en behaglig resa, till det mål man ska till. Men icke. Idag var det verkligen inte en sådan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0