autumn

Hösten är verkligen här på riktigt nu. Ja, det kände jag idag när jag var ute på en långpromenad med en utav mina ögonstenar. Jag släppte lös honom när jag gick in på en skogsväg. När jag gick i lågstadiet kallade vi den för "vattenledningen". När jag gick där efter vägen tänkte jag på den tiden innan högstadiet, samtidigt som jag såg Aragon springa fritt framför mig. Jag gick i en och samma skola i 7 hela år! Allt vi gjorde där ute vid vattenledningen kommer jag ihåg som om det var igår.
Jag minns en dag för väldigt många år sedan. Tror jag gick i 2an eller nåt. Vi skulle ut på kalhygget, som låg efter vattenledningen. Och när vi skulle äta hade jag hade glömt bestick, så alla skrattade åt mig, för jag fick äta med pinnar.. ;) Efter maten sprang allihop runt och lekte där på hygget. Som små barn. Men det var ju det vi var. Och alla andra gånger vi gick där på vägen varje måndag, och stannade vid T-korset för att äta mariekex och dricka varm saft.


Nåväl, hösten är iaf här. Det var en välbehövd promenad. När jag kom hem fixade vi maten, sedan satt jag här en stund men efter ett tag tog jag mig en 40 minuters dusch. Super-duper skönt faktiskt! Nu ska jag dra på mig en ansiktsmask. Ska sova om en liten stund. Ska ju upp tidigt imorgon eftersom vi har första konfa träffen imorgon bitti. Bloggar när jag har kommit hem. Det där håller på från klockan 10 till 15.. ;)
PUSS OCH GODNATT


Kommentarer
Postat av: Anna

Minnen från de tidiga skolåren är härligt :)

2010-09-11 @ 08:34:16
URL: http://annaanstensen.blogg.se/
Postat av: sara

är det en berner sennen? :)

2010-09-11 @ 18:32:32
URL: http://saraforssman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0