BERNAMI'S ARAGON AMARO

Jag hade alltid drömt om att ha en hund. En stor och gosig hund. När jag var liten hade farmor och farfar en hund vid namn Adela, som var min allra bästa vän. Men hon fick leukemi och var tvungen att avlivas.
Hon var av rasen Berner Sennen. Min favoritras. Och när jag och min lillebror blev större, så började vi leta hund. Dock ville vi inte ha en valp, eftersom mamma och pappa jobbade om dagarna och vi var i skolan. 

Men en dag, så hittade pappa en annons om en hund som behövde ett foderhem i 1 år. Mina föräldrar åkte och tittade på honom, men sa det inte till oss förrän samma dag vi skulle hämta honom.
Han hoppade in i bilden frivilligt och följde med oss hem. Det första han gjorde var att äta och göra sig hemmastad.
Han var våran lilla älskling. Min bästa vän. Och det gjorde så ont när 1 år hade gått och vi skulle lämna tillbaka honom. Men vi frågade om vi fick köpa honom, för han trivdes så bra hos oss. Och det fick vi, men bara om ägaren fick ta valpar på honom igen. Han fick 3 stycken under tiden vi hade honom på foder också, och sedan fick han 8 till.

Det finns ingen som våran Aragon. Ingen kan vara så bra som han.
Han kan ligga löst ute på gården, utan att vi är ute. Han ska alltid sätta sig i knät om man sätter sig på golvet. När man sitter i soffan så kommer han och ska lägga upp tassarna och "noppra" med framtänderna.
Han har aldrig varit elak mot någon. Och träffar han andra hundar, är det dom som bestämmer. Haha, sötis :)
När vi är på crosstävlingar så är han våran maskot som alla ska kela med. Han kan ligga löst inom våra tält och bussar, medan vi är borta utan att springa iväg.
Han älskar snö, och är världens spralligaste hund. Aragon tror att han är en liten valp, trots att han är 8 år. Men han är i alla fall min bebis. Min finaste kille.
Utan honom, vet jag inte vad jag skulle göra. Han är min bästa vän, som sagt. När jag är ledsen kommer han och trycker sig mot mig, så jag kan borra in mitt huvud i hans päls och gråta. Jag älskar honom, av hela mitt hjärta!
Ibland blir han så glad att han inte vet vad han gör, och då hoppar han upp i sängar och soffor även fast han vet att han inte får. Och han vet i fall han gjort något dumt, då skäms han utan att man ens börjat skälla på honom.
Han kan vara lite tillbaka dragen när det kommer nya människor, så man får vara lugn och låta han komma fram och hälsa. Han är mest tillbaka dragen om det kommer karlar med glasögon.
Varför vet vi inte. Vi vet heller inte varför han är så fruktansvärt rädd för raketer och smällare.
Ibland när det smäller utomhus, så kan han springa upp och gömma sig under våra sängar eller mitt lilla bord på mitt rum. Han är inte liten. En bjässe på 42 kg, och nästan längre än mig när han står på bakbenen.

Han föddes i Alingsås hos kenneln Bernamis. Han har sedan haft flera olika hem, men har nu kommit till sitt sista där han är lycklig och trivs. Hos oss. Han kommer att bo här så länge han lever.
Har ni mer frågor om honom, så ställ dom. Nu kommer massa bilder på världens bästa hund! ♥
Bernami's Aragon Amaro
Född: 20 juni 2003
Efter: Rydbokullens Baronezza och Werner Wix Goliat


Massvis med bilder på Aragon. Finns mer, men orkar inte sitta och leta. Haha :) Finns mer texter och bilder i kategorin DJUR & NATUR.

Kommentarer
Postat av: Pea

Åh, så fin han är!! :D Han låter som en helt underbar hund :)



Det sägs ju att hundar är människans bästa vän ;)

Har själv en amstaff mix tik hemma, hon är mitt allt :) <3

2011-12-30 @ 18:44:48
URL: http://misssoderberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0