Q/A - NAVELPIERCING

Q - Du har navelpiercing va? Hur var det att ta den? Vart tog du den? Gjorde det ont? Vad ska man tänka på? :-)
A - Det stämmer! Jag tog min navelpiercing på Lust och fägring i Falun för 600 rikstaler. Det gjorde faktiskt ont, men jag var så himla hårdhudad (alltså min hud var hård och tjock), så han fick inte igenom kanylen förrän efter ett tag när han tröck mer och mer. Men efteråt var jag bara öm och så. Man ska tänka på att helst inte träna första veckan (dock bowlade jag direkt efter och red dagen därpå, utan problem), man ska göra rent piercingen två gånger om dagen med koksaltlösning och INTE något annat som till exempel alsoholsprit eller liknande, då det kan göra att själva såret frätes upp och det blir infektion och så. Och man måste ha läkpiercingen i cirkus 6 månader, minst, för att det ska läkas ordentligt. Bada heller inte i klorvatten eller i havet inom någon månad. När du byter piercing, så se till att inte ha en piercing med en för kort stav. En kort stav gör så att smycket gnider mot hålet och kan göra så att det spricker upp och då blir det infektion. Jag har haft min piercing i 8 månader och har aldrig haft några som helst problem! :-) 



Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Har heller aldrig haft problem med min piercing, har dock i tungan =)

2012-08-12 @ 15:04:19
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0