RECEPT - TÅRTA

Fick som sagt en förfrågan av en läsare som undrade hur jag gör mina tårtor och ingredienser and so on.
Till tårtan behöver du:
- tårtbotten (egengjord eller köpt, spelar ingen roll. Jag har gjort en egen som jag skär i två delar)
- vispgrädde (lite hårdare vispad än vanligt)
- hallon
- hallonsylt
- spritspåse + stjärnmunstycke
- lilleman/slickepott



GÖR SÅ HÄR:


Steg 1 - dela tårtbotten i två delar, bred hallonsylt över hela bottnen, ta gärna på lite grädde och hallon för extra god smak.

Steg 2 - lägg på den andra delen och sedan en stor klick grädde i mitten för att sedan bre' ut den över hela tårtan så att allt täcks.

Steg 3 - täck tårtans överdel med hallon.

Steg 4 - spritsa sedan sidorna med grädde.

DONE! Svårare än så är det inte! Dock ville inte kameran som jag ville, så det blev inte så bra bilder.
Vill ni ha receptet på tårtbottnen?



Kommentarer
Postat av: eva

jag vill gärna ha reseptet på tårtborten! :)

2012-08-17 @ 16:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0