GYMNASIEVAL

Har fått flera frågor när det gäller mitt gymnasieval..
Om några veckor ska valet för gymnasiet vara inlämnat och klart. Det är svårt. Inte för alla, men för mig är det något man går omkring och tänker på mesta dels av dagarna och innan man somnar. Man vill ju göra rätt val och inte ångra sig. Eller hur?
Det jag är mest intresserad av just nu är en linje på Hushagsgymnasiet i Borlänge. Konditori, bargeri, chark och resturang ingår i den linjen. Hemkunskap är mitt bästa ämne, då jag har MVG. Jag älskar att baka och hålla på. Och när jag var på en "prova på dag" där, så tyckte jag att det var riktigt intressant!
Men man ska ju ha några andra val också, i fall att. Det vet jag inte än. Men en sak är säker, att jag INTE vill gå någon teoretiskt linje. På torsdag (imorgon) ska jag på Öppet hus i Rättvik för att kika vad det finns där.
Men jag vill tacka min "framtidscoach" Sofia, för alla bra ord hon sagt! 



Kommentarer
Postat av: Elin ädel

Hej felicia! :) jag går restaurang och livsmedels programmet första året här i gävle och det är riktigt bra! Ångrar mig inte alls att jag valde just den här linjen:) Inte alls lång dagar i skolan och jätte roligt att pröva på allt innom livsmedel, jag ska välja inriktning konditori/bageri i 2an för jag tycker det är roligast, så jag rekomenderar verkligen linjen! :)

2012-01-11 @ 22:36:08
URL: http://Elinadell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0