Q/A - OM MIN SKOLA OCH LINJE

Hej Felicia, kan inte du göra ett inlägg och berätta lite mer om linjen du går på i Borlänge, hur det är och lite så? Är sugen på att gå på samma linje som du men skulle vilja veta lite mer om den, fin blogg kram :)
- Hej, vem du nu är!? Absolut, det kan jag mer än gärna göra! :) Jag går på Restaurang - och Livsmedelsprogrammet på Hushagsgymnasiet i Borlänge. Det är en himla bra linje, och man lär sig hur mycket som helst. Just nu har vi karraktär 2 dagar i veckan + 1,5 timmes hygienkunskap i veckan. Resten av dagarna är vanliga lektionsdagar. Men jag kan då säga att veckorna bara rinner iväg, för det är så roligt. Jag trivs hur bra som helst, och har verkligen hittat den perfekta linjen för mig. Det finns tre (?) inriktningar man provar på i årskurs 1, och det är Kök och Servering, Bageri och Konditori, Färskvaror och Delikatess och Catering (chark). Jag har provat på alla dessa inriktningar nu och det är lika roligt allihop. Men anledningen till att jag valde just den linjen var för att det fanns Konditori där, så förmodligen kommer jag att välja den inriktningen i 2:an. Haha, men om man är vegetarian så tror jag inte att det är en linje för dig då vi kommer stycka, mala köttfärs och hålla på med sånt inne på charken. 
Vi har ju som sagt vanliga lektioner också så som matte, svenska , naturkunskap och engelska. Men det är inte så himla svårt, och det är inte svåra prov eller liknande heller (tycker jag i alla fall). Så det är en toppenbra linje, och skolan är bra också. Vi har ett café i skolan, där man säljer allt vi tillverkar under karraktärerna. Bakelser, tårtor, matlådor, smörgåsar och så vidare. Det är billigt, och HUR gott som helst! Vem som helst får komma dit och köpa och fika. Det är superbra tycker jag! Har du fler frågor, så fråga gärna! Tack för din kommentar :)
HÄR kan du kolla mitt schema, så ser du hur våra dagar ser ut. Välj "ELEV" sedan bläddrar du ner till "RL1A" så hittar du mitt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0