TILLBAKA TILL VARDAGEN

Jag har haft så himla roligt under dessa dagar jag varit borta. Full rulle hela tiden, därav ingen uppdatering. Det är lätt det bästa ridläger jag har varit på. Har lärt mig massa nytt, och allting har varit roligt från början till slut. Och jag har verkligen VÄRLDENS BÄSTA medryttarhäst! Vi trodde att han skulle vara ännu piggare och spralligare på lägret, men icke, han var som en helt annan häst. Så himla lugn och avslappnad HELA tiden! Åh, underbara Jalle!
Så här såg dagarna ut:
Lördag - packade, lastade och åkte iväg. På kvällen kollade vi på film och åt tacos.
Söndag - frukost till hästarna kl 7.30, frukost till oss 8.00. Första passet red vi gymkhana, och jag och Melinda vann. Sedan hade vi ett teoripass då kom Linnea och Acce och visade "rätt och fel sits". På eftermiddagen red vi Hubertusjakt och jag och Jalle vann! :) På kvällen hade vi rykttävling, då Maria vann! 
Måndag - första passet hade vi voltige på Lady, i snöstormen!! Hur kul som helst. På teorin hade vi foderlära, vilket var mycket intressant. Efter lunch hade vi "individuella samtal" där Gemma berättade hur vi red, vad vi skulle förbättra och så pratade vi om våra mål. Andra passet hade vi dressyr, och det var det bästa passet på Jalle någonsin! Han var så lugn och lyssnade på mig genom HELA passet, vilket han aldrig gjort förut, så jag var riktigt nöjd efteråt. 
Tisdag - red till ridhuset och hoppade. Jalle var återigen jätteduktig och lyssnade, inte stark alls och travhoppade en bana hur fint som helst! Red sedan tillbaka, så vi red i cirkus 3 timmar. 1 timme dit, 1 timme i ridhuset och 1 timme hem. Det behövde Jalle! Vi var jättetrötta efter det, så vi hade ingen teori. Vi tittade på bilder från lägret istället, och bara chillade tills vi red tipspromenad. Grattis till Cecilia som hade mest rätt! :)
Klockan 19 började vi lasta Jalle, och var klara halv åtta då han inte ville gå in riktigt. Men jag kom hem efter nio igår kväll, helt slut. 
Men som sagt. Det var ett helt sjukt bra läger! Så himla glad att jag var där, och fick utvecklas ytterligare! 
Tack tjejer, det här kommer jag att leva länge på ♥


Blandade bilder från dagarna. Mer kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0