mina "betyg" på låtarna i kvällens melodifestival

ola svensson - unstoppable
annorlunda klädstil till låten,
härligt tempo fast ändå tråkig låt.
mitt betyg: 7

jenny silwer - a place to stay
riktigt ful klädsel måste jag säga !
lugn låt, tråkigt uppträdande, samma
tempo genom hela låten.
mitt betyg: 4

linda pritchard - you´re making me hot - hot - hot
refrängen påminde mig om någon annan låt,
kommer inte på vilken men de är någon iaf.
grym låt, grym dans, passande klädsel,
älskar hennes hår !
mitt betyg: 9

pain of salvation - road salt
sångarens röst = i love it !
fin text, men långtråkigt att det var samma långtråkiga
tempo genom hela låten. nästan ingen i bandet spelade
ju något instrument ? :s
mitt betyg: 7

anders ekborg - the savior
skön låt, bakdansarna (tjejerna) hade konstig klädsel.
annorlunda dans/uppträdande på den dära "trappscenen".
mitt betyg: 6

jessica andersson - i did it for love
hon är en mycket fin tjej, någon mer som håller med?
underbar låt, kanske skulle vart lite mer makt i den.
mitt betyg: 7

håkan "frispråkarn" bäckman - singel
awsome låt !
tror att dom flesta ungdomar kommer nöta ut den låten
om ett tag, när den kommit ut på internet.
låten passade inte melodifestivalen, nej absolut inte !
& tänk om den gått vidare till eurovision, oj oj oj !
haha, inte en chans att den skulle över huvudtaget gått
vidare dit ;)
men den va bra !
mitt betyg: 8

salem al fakir - keep on walking
cool låt, som dom flesta av hans andra låtar.
men pianot kunde stannat hemma, passade inte in på
själva scenen. han skulle dansat lite mer, istället
för att sitta vid det där pianot ;)
mitt betyg: 8
-----------------------------------------------------------------------

vad har hänt med melodifestivalen egentligen ?
låtarna passar inte direkt in, lr vissa kanske, men inte dom flesta.

en snabb sammanfattning av kvällens melodifestival:
dom flesta låtarna var riktigt tråkiga, & passade inte in.
vi får se om nästa gång blir bättre ;)
"topplistan" över kvällen :
1. linda pritchard - you´re making me hot-hot-hot
2. håkan "frispråkarn" bäckman
3. ola svensson - unstoppable
4. pain of salvation - road salt
5. anders ekborg - the savior
6. jessica andersson - i dit it for love
7. salem al fakir - keep on walking
8. jenny silwer - a place to stay

Kommentarer
Postat av: VIKTORIA HAUGEN

jag älskade låten med salem al fakir och frispråkarn haha ;)

2010-02-07 @ 11:41:18
URL: http://haugenviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0