#1 EN PRESENTATION OM MIG

Ja, vem är nu den tjejen som ligger bakom den här bloggen? Det kan jag ta och berätta för er. En tidig morgon, den 12 september 1996 klockan 04.23, föddes jag på Falu BB. Mina två första år bodde jag i Falun tillsammans med min mamma, pappa, halvbror, marsvinet Marwin och katterna Gosan och Dumdum men när det var dax för det tredje barnet i familjen, fanns det inte tillräckligt med plats i det radhus vi bodde i, så vi flyttade till en liten by cirkus 1 mil utanför Falun. Först bodde vi i en lägenhet i någon månad innan vi fick flytta in i huset vi köpt. Förresten hade vi sålt katterna också.
Bara någon dag efter vi flyttat hit kom en tjej från huset snett brevid och frågade om vi skulle leka. Nu är vi 14år, snart 15, och fortfarande super bra kompisar.
2002 köpte vi katten Tarzan, min lille katt som fortfarande finns hos oss. 2008 blev vi fodervärd åt Aragon, våran hund. 1 år efter vi fick hem honom, var vi så fäst vid honom och klarade inte av att lämna tillbaka han. Aragons ägare hade massa andra djur och sålde Aragon till oss :)

Jag har växt upp i en motocross tokig familj. När jag var liten tyckte jag det var piss tråkigt, ville inte alls följa med på träningar och tävlingar. Jag dansade disco och sjöng i kyrkokören i stället men jag hade alltid varit intresserad av hästar. Tjatade på mamma att jag ville börja på ridskola och på min födelsedag när jag fyllde 8 hade jag äntligen fått en plats där. Runt 10-12 års åldern började jag känna av en smärta i mina hälar och det visade sig att jag hade för korta hälsenor, så jag var tvungen att sluta på dansen och även innebandyn jag hade börjat med. Ridningen var bara bra för då sträckte jag ut hälarna. Jag sjöng i kören i flera år men var tvungen att sluta när ridlektionerna hamnade på tisdagar. Tyckte det var hemskt.. för det var så himla kul i kören. Fick ju vara med i "Jesus Christ Superstar" och allt. Nåväl, även i samma veva började jag följa med på crosstävlingarna och träningarna mer och mer. Fanns ju så himla söta killar där ;) Började få tjejkompisar som hade småbröder som körde osv så då var det extra kul att följa med. Nog började jag även bli intresserad att börja köra också, men skulle jag börja med cross var jag tvungen att sluta med hästarna så det fick vara. Men för snart 2 år sen började intresset för hästarna minska och jag tyckte inte det var lika roligt längre.. 1 år senare stod jag där med min alldeles egna cross, den 22 november närmare bestämt! Nej, jag slutade inte på ridskolan då. Övertalade mina föräldrar duvet ;)

Våren 2010 började jag på crossträningar, och fan vad roligt det var! Sen blev det sommarlov och även ledigt från träningarna. Då skulle jag bli skötare på en ponny, Mabel som jag berättat om förut. Men den 16 juli var det dax för henne att springa på de evigt gröna ängarna tillsammans med de andra änglahästarna. Jag var ledsen hela sommaren, och var inte ens i nåt stall förutom de sista veckorna på lovet då jag följde med Lina till hennes ponny.

I alla fall, så red jag klart höstterminen på ridskolan men sen var det nog, tyvärr. Nu ska jag bli medryttare på en ponny jag saknat hur mycket som helst! Han stod på ridskolan förut och ridlägret 2009 fick jag ha honom som min egna ponny i nästan 1 vecka. Ska även börja gymma med mamma och såklart satsa mer på crossen!

Min bästavän heter Sara. Sara Sonehag. Världens bästa tjej! Men har även 2 andra tjejer som står mig hur nära som helst, Emma Karlsson och Julia Larsson.
Har en pojkvän också, som varit min i snart 5 månader. Mick heter han :)
Nej, nu orkar jag inte skriva nåmer'. Har ni frågor om mig och mitt liv, kan ni ställa frågan i bloggsvar som finns i menyn högt upp. Hoppas ni fick reda på något i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej, är det Sammi du ska bli medryttare på? :)

2011-01-04 @ 18:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0