Om mig

Den 12 september 1996, klockan 04.23 föddes en liten tjej vid namn Felicia Maria Israelsson på Falu BB. Väl där ute i den stora vida världen fanns även en 10år äldre halvbror till henne vid namn Fredrik.
De fyra, mamman, pappan/halvpappan, Fredrik och Felicia + katterna Gosan & Dumdum bodde i ett litet område i Falun vid namn "Herrhagen"/"Slätta". Katterna blev sålda, för dom nästan kvävde lilla Felicia när hon låg i sin bebissäng.

2år senare blev radhuset för litet då lille Hampus kom till världen. Så de tog alla deras flyttlådor osv, och begav sig till en lägenhet ca 1mil utanför Falun. Där fick de bo i bara någon månad, sen fick de flytta in i huset de köpt.
Ja, det är lite av mitt liv i berättelse. Nu vill ni väl höra mer ?

Jag kommer aldrig glömma dagen då jag träffade min allra första bästa vän. Angelica. Hon kom springandes från hennes hus, snett mitt emot mitt, och frågade om jag ville leka med henne. Sen dess har vi hållit ihop.
Även fast vi gick på olika dagis var vi nästan jämt på fritiden. Vi hade så sjukt roligt tillsammans och vi var så himla lika.

År 2002 var det dax för att börja förskolan. Vi hamnade i samma klass, och det gjorde även en till tjej vid namn Rebecca. Jag och Angelica gled ifrån varandra mer och mer, och jag hittade nya kompisar. Men efter nåt år flyttade Rebecca in till Falun, och då hittade jag och Angelica tillbaka till varandra. Enda tills 4an' då ännu en till tjej vid namn Emma kom in i bilden. De två höll ihop hela 4an', men sen tog det stopp där och Angelica blev grymt bra kompis med ännu en till tjej vid namn Jessica. Innan sommarlovet mellan 5an' och 6an' bestämde sig de två för att byta skola, fast Jessica är 1år äldre än Angelica osv .. Men Angelica bytte skola, och där tog allt slut..
Vi skaffade oss helt nya vänner båda två, men vi hade ändå lite kontakt och då menar jag lite!

Årskurs 6 var helt sjukt bra. Alla 6or på hela skolan blev 1 klass. En tjej från Stockholm flyttade hit, Corinne heter hon, och vi blev riktigt bra kompisar, sen kom Elin in i bilden också. Vi tre var hela tiden ett bra tag i skolan, men sen vet jag inte vad som hände.. Jag blev riktigt, riktigt bra kompis med en kille vid namn Victor. ( fast vi hade faktiskt känt varandra innan också, och varit tillsammans ett antal gånger.. Men ahh .. ) Vi höll ihop heeeela 6an', och det var det bästa som fanns. Vi hade så sjukt roligt tillsammans, han var min bästavän.
Jag lärde även känna nya kompisar ifrån Falun, där jag en gång i tiden bodde, och vi träffades och hade verkligen helt underbart kul tillsammans. Sommarlovet började närma sig och det var nästan dax för högstadiet.
De i Falun ville att jag skulle gå med dom i Britsarvsskolan, medan de andra i min skola ville att jag skulle följa med dom till Bjursåsskolan. Jag fick besluts ångest och hade inte en aning om vart jag skulle ta vägen..
Lärarna sa att jag kunde följa med till Bjurs när vi skulle hälsa på där för att se hur det var. Jag kan säga er, att det var inget vidare..

Hann knappt komma dit förän folk gav mig kalla blickar, och sa enormt fula saker om mig.. Jag ville där ifrån, men jag kämpade mig igenom den dagen jag sent kommer glömma!
Beslutet blev helt sjukt mycket lättare, och jag valde Brits.

Jag minns hur nervös jag var inför första dagen i högstadiet. Ja, ni fattar själva, liksom h-ö-g-s-t-a-d-i-e-t !?
Haha, alla kommentarer man fick var verkligen hur fina som helst. Och jag lärde känna så sjukt fina och underbara människor. Det var även då jag och Angelica fick tillbaka lite av vår kontakt, eftersom vi åkte på samma buss nästan varenda morgon.

Jag hamnade i den bästa klassen nånsin, och jag menar det.
Efter ungefär 10månader var det dags för sommarlov igen, och det var det sämsta nånsin. Men nu är jag tillbaks igen, och den här gången går jag faktiskt i 8an. Lite sjukt att fatta faktiskt, men aja.

Det var lite av mitt liv i text, jag hoppas verkligen att ni läser för jag vet inte huuuuur lång tid det tog att skriva allt det här. Faktiskt så är det lite roligt att tänka tillbaka en hel del massa år.
Pussar på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

bor du i grycksbo? :P

2010-08-22 @ 20:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0