SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

1. Hur träffades du och Sebastian? :)
- Det är en lång historia. Det börjde med att vi hade gemensamma vänner och så hade vi Bilddagboken där vi började prata och så vidare. Camade på MSN och så. Vi var 11 och 12 år gamla då. Vi var tillsammans 2 gånger, fast vi aldrig hade träffats. Haha, cute ha? ;) Nej men ja. Vi har alltid varit nära vänner, ända sedan dag 1. I november 2010 träffades vi för första gången, fyfan var glad jag var! Minns det som om det var igår. Han har alltid funnits för mig, och jag för honom. Och i maj 2011 träffades vi för andra gången, på stan med hans mamma. Och på den vägen är det. 10 juni 2011, blev det vi igen, på riktigt! Så det tog alltså 4 år innan vi blev ett par ;)

2. Vad har du för BH-storlek?
- Just nu vet jag inte vad jag har. 75C är på tok för litet, det är den storleken jag har haft under några månader. Men som sagt, den storleken är för liten, haha. Så jag vet inte!

3. Ofta du bara är 15? Du ser mycket äldre ut!
- Jo, jag är 15 år. Född den 12 september 1996.

4. Vad har du för kamera? :)
- Jag har en Nikon D3000, dock har jag två objektiv.

5. Vad använder du för parfymer? :)
- Det är olika. Mest Escada parfymen, men den är typ slut. Ralph Lauren, Viva 'la Juicy, Björn Borg och så vidare.

6. Vad lyssnar du på för musik??
- Åh, alltså det är en blandning mellan himmel och jord! Allt ifrån Volbeat till JLT, Kalle Moraeus, Avicii osv. Nästan allt alltså!

7. Vad tänker du söka för gymnasium? Vilken/vilka är dina bästa kompis/kompisar? :)
- Jag har inte bestämt mig vad jag ska söka ännu. Har inte varit på alla öppnahus än, ska till Rättvik och kika om någon vecka. Annars lutar det mest åt en konditori/bageri linje på Hushagsgymnasiet i Borlänge. Men som sagt, vi får se. Min bästavän är Emmy!

8. Hur kom det i sig att du började med cross? :)
- Den frågan har jag fått många gånger. Jo, det är så att jag är uppväxt med den sporten. Pappa har kört sedan han var liten. Min lillebror kör. Våra vänner kör. Man är som en hel familj, allihop ute i depåerna. Så himla mysigt! Det är en livsstil. Inte bara en sport. Dock har inte jag kört så länge, eftersom jag har hästar i mitt intresse också, och har varit lite feg för att sätta mig på en cross. Men jag tog mig mod och började.

9. Vad tänker du gå för gymnasium? Ska du fortsätta köra cross nästa år? Kraaam :)
- Hej Ida! Första frågan kan du läsa lite högre upp. Och den andra kan jag svara på här. Haha. Ja, jag ska fortsätta köra nästa år. Dock inte på crosskolan. Ska få en 125a, så jag vill mest köra fritt. Kram!

10. Har du varit vid Rättviks crossbana? Har fan för mig att jag såg dig där förut.
- Haha, ja, det har jag. Säg de banor jag inte varit på i närheten av my home.. :)

11. 1. Kan du berätta hur du och Sebastian träffades?
2. Menar inget illa men hur kom det att du har två så olika intressen, cross och ridning? :)
3. Vad är din dröm?
4. Vad pluggar du?
5. Om du vinner miljoner, vad skulle du göra med pengarna då?
6. Jag ska snart ha frågestund på min blogg, kommer du att skicka några frågor till mig? :)

- 1. Det står i första frågan! 2. Det är bara så. Motocrossen och hästarna är mitt liv, klarar mig inte utan dom! 3. Min dröm? Hmm.. Vet inte riktigt! 4. Jag går fortfarande i grundskolan, 9:e klass :) 5. Det var en bra fråga! Skulle nog gett dom till min familj, och behålla lite grand. 6. Vi får väl se! :)

12. Vart tog du din navelpiercing? Gjorde det ont? Var dina föräldrar med? Måste man ha dom med? :)

- Jag gjorde min navelpiercing på Lust och Fägring i Falun, för 500kr. Det gjorde jätteont, men det var för att han inte fick genom kanylen eftersom jag är hårdhudad. Han sa att det var ovanligt, så det ska nog inte vara någon fara :) Man måste ha föräldrars tillstånd om man är under 18 år, och helst att någon av dom följer med när du gör din piercing. Så ja, min mamma var med.

13. Vad är din favoritmat? Vilken är din favoritfilm? Favorit årstid? Favoritfärgen på hästar? Tycker du dressyr eller hoppning är roligast? Vad har du för kamera och vad har du för objektiv?

- Tacos, kyckling med ris osv. Favoritfilm har jag ingen. Sommar är bäst, men jag gillar vår, höst och vinter supermycket också! Det beror på, jag gillar nog alla färger ;) Hoppning är roligast, fart och fläkt. Men dressyr är också roligt, för då får man en helt annan känsla och jag utvecklar mig jättemycket på Jalle just nu, han kan inte hoppa. Jag har en Nikon D3000, och ett objektiv från Tamron (70-300) när jag fotar motocross, hockey eller något i den stilen. Annars orginalobjektivet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0