SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

Hur gammal var du när du började rida? 
Hur länge har du ridit Jalle? 
Vilka bloggar följer du? 
Har du färgat ditt hår i någon udda färg någon gång?:)
- Oj, jag har liksom alltid hållit på med hästar, ridit hos kompisar och hos farmor enda sedan jag var pytteliten. Men jag började på ridskola på min födelsedag när jag fyllde 8 år. När jag och Sebastian blev tillsammans sommaren 2011 fick jag börja rida Jalle. Han står ju hos dom, så det är på den vägen jag fått chansen att rida Jalle!
Jag läser faktiskt inga kändisars bloggar. Bara de jag känner eller vet vilka det är som till exempel Celinne, Malin och mina kusiners bloggar som finns under "länkar". Har aldrig färgat mitt hår i någon konstig färg, är blond från början men är numera brunett och har varit i flera år! 

Vad fick du i julklapp? :)
- Det jag fick i julklapp hittar du HÄR.

Hur träffades du och Sebastian?
- Det är en lång historia. Vi hade gemensamma vänner och blev kompisar på Bilddagboken. Började prata, smsa, chatta och så vidare. Vi var tillsammans två gånger när vi var cirkus 11-12 år och 12-13 år. Men vi träffades aldrig då. Första gången jag träffade honom var hösten 2010 och sedan dess har vi hållit ihop, på riktigt. Den 10 juni 2011 blev vi tillsammans! Så det tog oss ungefär 4 år innan vi tog tag i allt på riktigt, haha, roligt men sant.

Trivs du på ditt gymnasie? Vad får ni göra?
- Ja, jag trivs som fisken i vattnet. Vi lär oss hur mycket som helst om matlagning, bakning, hygien och en hel del andra saker. Får vara i både konditoriet, bageriet, charken och restaurangköket så det är en hel del områden man får prova på nu i ettan innan man väljer vad man vill gå i tvåan och trean. Men vi har såklart andra ämnen också, så som svenska, engelska, naturkunskap och hygienkunskap nu i ettan. Det är en bred linje!

Dricker du? Har du haft sex?
- Nej. Jag dricker inte och har faktiskt aldrig gjort. Det känns hel knäppt eftersom nästan alla jag känner i min ålder gör det. Men jag kan inte det, har aldrig vågat på grund av mina "ryck" jag har haft. Har alltid behövt mycket sömn och så, speciellt nu när jag började på gymnasiet då jag går upp fem varje morgon. Och efter mitt anfall jag fick för 1 månad sedan så har jag fått medicin, så jag får inte. Men jag klagar inte eller hänger läpp över det. Jag kan ha roligt utan alkohol och får dessutom mer tid för mina när och kära på helger och så, när många andra är ute och festar. Det är så mitt liv ser ut. Om jag haft sex? Jag har pojkvän, fyller sjutton år och äter p-piller. Haha, så gissa!

Vad hände egentligen när du blev inlagd på sjukhuset? :(
- Det enda jag minns är att jag fick kramp i handen och ut i armen, sen är allt svart och jag vaknade när ambulanspersonalen höll på med mig. Pappa och lillebror hittade mig på golvet, och de märkte direkt att något var fel. Jag hade saliv i ansiktet och var helt borta när de försökte prata med mig. Har fått medicin mot epilepsi, så det kan vara det, för mina andra "ryck" och blinkningar jag har haft är borta. Men ska in till sjukhuset på måndag och prata mer och så.

Vilka bloggar följer du?
Hur många unika besökare har du ungefär varje dag? :)
- Svaret på första frågan finns längre upp! Och jag har ungfär 150 unika varje dag just nu, det har sjunkit de senaste månaderna då jag inte bloggat så mycket. Men det stiger för varje dag!

Vart köper du dina kläder? 
Är du modeintresserad? 
Hur sminkar du dig? 
Jättefin blogg!!!
- Jag brukar typ aldrig köpa kläder, haha. Hatar att trängas runt på stan och hålla på. Men när det väl händer så är det väl på H&M, Gina, Lager 157 eller liknande. Nä, jag är inte så modeintresserad, men nog tänker jag mycket på hur jag ser ut i alla fall! Kan visa i ett inlägg lite senare hur jag sminkar mig! Tusen tack! :)

Föredrar du att vara hemma eller att festa? 
Trivs du bra i din nya klass och skola? 
Nämn 5 egenskaper hos din kille som du gillar! 
Hur träffades du och din kille? -var det "kärlek vid första ögonkastet"? 
Favoritland? (utom Sverige) 
Känner du att du utvecklats som människa efter att du började gymnasiet? 
Kanonbra blogg! :)
- Som jag skrev tidigare, jag föredrar att vara hemma. Trivs som fisken i vattnet i min skola, men klassen hade kunnat vara lite bättre. 5 egenskaper.. Hmm, alltså jag gillar allt med honom! Han är omtänksam, snäll, underbar, fin, romantisk, gullig.... Ja, han är bäst helt enkelt! Alltså, det var nog faktiskt kärlek vid första ögonkastet, men vi vågade aldrig satsa förrän vi blev mer mogna och förstod vad det innebar. Vi har ju alltid dragits till varandra! Favoritland? Svår fråga. Har ju bara varit på Mallorca, Rhodos, Cypern och Gran Canaria. Favoritstället är nog alla fyra! Jag har utvecklats massor sen jag började gymnasiet, faktiskt. Och tack så himla mycket!


Tack för alla frågor och kommentarer! Det blev många fler än jag väntat mig. Känns superbra att vara tillbaka igen! Har ni fler frågor är det bara att ställa dom i vilket inlägg som helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0